Cea de-a treia initiere este legata de dezvoltarea controlului asupra corpului mental si, prin aceasta, asupra personalitatii, cu cele 3 aspecte ale sale. Aceasta initiere mai este denumita fuziunea sufletului. In timpul acestei initieri, discipolul devine una si fuzioneaza cu Sinele superior, devenind o personalitate infuzata de suflet. Intreaga personalitate este inundata de lumina de sus. Discipolul nu mai este controlat de mintea inferioara sau de dorinte. Vibratiile personalitatii sunt de ordin inalt.
Aceasta initiere este considerata prima initiere majora. Mintea este deschisa la idei, intuitii si impulsuri ce vin din suflet. Discipolul primeste energie de la suflet, de la
ashramul caruia el sau ea apartine, si de la Ierarhia Spirituala. Acumularea de cunostinte este foarte rapida. Energiile din corpul cauzal devin disponibile pentru discipol.
Corpul fizic este acum alcatuit din trei sferturi de materie atomica. Discipolul incepe sa primeasca in mod direct ghidare de la monada, in vreme ce pana acum, in evolutia discipolului, orice indrumare venea doar de la suflet, care functiona ca intermediar intre personalitatea incarnata si monada, sau Tatal din ceruri.
La aceasta initiere discipolul a deprins abilitatea de a manipula materia si a invatat legile constructiei creative a gandului. Aceasta initiere in viata lui Iisus este denumita
schimbarea la fata. Cel de-al treia ochi este chakra care a fost stimulata in timpul acestei initieri si Sanat Kumara este Hierophantul.
La fiecare initiere discipolul devine polarizat la un nivel mai inalt. La prima initiere discipolul a fost polarizat in corpul fizic. La a doua initiere a devenit polarizat in corpul astral si emotional. In cea de-a treia initiere discipolul devine polarizat in corpul mental. Dupa aceasta initiere discipolul a deprins teoretic si practic, legiile propriei sale naturi. Materia din cele trei corpuri a devenit relativ pura. Sufletul insusi are pozitia dominanta, si nu numai in lumea materiala. O tensiune terifianta a energiei spirituale a trecut prin initiat in aceasta etapa sub indrumarea Logosului Planetar.
Sceptrul in initiere este folosit ca agent de transfer si acesta este tinut de Sanat Kumara.
A patra Initiere
A patra initiere se refera la lepadarea de sine si/sau initierea crucificarii. Este legata de renuntarea la orice interes personal si renuntarea la viata personala in detrimentul intregului. Chiar si constiinta sufletului inceteaza sa fie importanta si o mai mare constiinta universala, mai aproape de aceea a spiritului, ii ia locul. Viata unei persoane ce isi ia cea de-a patra initiere este de obicei una de mare sacrificiu si uneori de suferinta.
Initiatul a depus totul, chiar si personalitatea sa perfectionata pe altarul sacrificiului. Totul este lepadat, prieteni, bani, reputatie, caracter, pozitia in societate, familia si chiar viata insasi. Prin dobandirea celei de-a patra initieri se atinge eliberarea din
ciclul renasterii.In timpul acestei initieri corpul cazual sau corpul sufletesc este ars si sufletul se uneste inapoi cu monada. Principala sursa de ghidare a initiatului de la acest punct
inainte este monada si/sau EU SUNT PREZENTA. Sufletul, care a fost intermediarul intre personalitatea incarnata si monada nu mai este necesar.
La cea de-a patra initiere, discipolul este considerat un maestru al intelepciunii si stapan al compasiunii. Initiatul nu mai este un suflet in inchisoare. El a fost ridicat din cele trei lumi inferioare. Initiatul lucreaza acum de sus in jos in serviciul Planului
Divin. Discipolul foloseste pe deplin vehiculul Buddhic si actioneaza in planul de constiinta Buddhic.
Initiatul este in totalitate eliberat iar viitoarele contacte cu lumea materiala sunt pe deplin voluntare. Initiatul devine un membru definitiv si permanent al Ierarhiei Spirituale si Celui de-al Cincilea Regat. El si-a intors spatele catre lumea fizica, materiala
pentru eternitate cu exceptia ajutorului voluntar. Sanat Kumara este din nou Hierophantul acestei initieri. Initiatul este admis ca tovaras in aceasta loja. El isi insuseste rapid restul cunostintelor din Sala Intelepciunii. Initiatul poate contacta monada cu
o mai multa libertate decat isi pot controla sufletul majoritatea oamenilor. Energiile sufletului celui initiat devin disponibile pentru bunul mers al evolutiei planetare.
Antakarana sau podul de curcubeu a fost incheiat in totalitate pana la suflet, triada spirituala si la monada. Cei trei centrii inferiori au atins un punct de purificare completa, fara nicio energie provenita din egoism. Initiatul este ghidat de intuitie, ratiune pura, si cunostere completa, iluminata de dragoste. A cincea initiere urmeaza de obicei la scurta vreme de cea de-a patra. Initiatul si-a crucificat complet natura inferioara.
Toata cunosterea, stiinta, intelepciunea si experienta dobandita in toate vietile anterioare sunt acum in posesia barbatului sau a femeii spirituale. Iisus Hristos si-a luat cea de-a patra initiere in momentul crucificarii. Lord Maitreya, care s-a suprapus lui Iisus
si, intr-un sens, a impartit cu el acelasi trup in ultimii sai trei ani din viata, si-a luat ce-a dea sasea initiere sau ascensiunea.
Un alt lucru interesant pe care Djwhal Khul l-a spus in cartea lui Alice Bailey este acela cand Iisus a rostit acele faimoase cuvinte „Tata, pentru ce m-ai parasit?”, ceea ce spunea si/sau traia era faptul ca sufletul Sau se contopea in monada. El a trait pierderea
sufletului Sau ca si ghid, caci era timpul sa isi dobandeasca ghidarea direct de la Tatal, sau monada sau de la EU SUNT CEEA CE SUNT. Corpul fizic este acum alcatuit 100%
din materie atomica. Initiatul care trece de cea de-a patra initiere este denumitarhat.
Nu exista durere si suferinta pentru maestrul care a atins eliberarea.
A cincea Initiere
Cea de-a cincea initiere se refera la fuziunea cu monada, in timp ce a treia initiere se referea la fuziunea cu sufletul sau Sinele superior. Cea de-a cincea initiere are de-a face cu contopirea constiintei cu monada si spiritul. Cea de-a cincea inseamna elibe
rarea de orbire, o eliberare care permite initiatului sa aiba o noua viziune.
Initierea a fost numita relevatia sau renasterea, in terminologia crestina. Un maestru care are a cincea intiere este numit adepentru A cincea initiere este prima initiere
cosmica. Este mai degraba o contopire cu planul atmic, decat cu planul buddhic al celei de-a patra initieri. Majoritatea maestrilor care lucreaza cu omenirea isi pastreaza corpul in care si-au luat cea de-a cincea initiere, sau pot construi si manifesta unul nou.
Djwhal Khul a fost un initiat de gradul al cincilea in timp ce scria majoritatea cartilor lui Alice Bailey si a ascensionat in acea viata. El si-a pastrat trupul cunoscut sub numele de Djwhal Khul. Invatatorul lui Djwhal a ales sa isi construiasca unul nou.
Pentru a dobandi cea de-a sasea initiere, adeptul trebuie sa urmeze un curs de ocultism planetar. Aceasta carte, in combinatie cu meditatia si propria voastra munca
pe care o faceti in viata, poate sa va permita sa indepliniti aceasta cerinta in timp ce dormiti. Aceasta carte este un curs intensiv de ocultism planetar. Energia celei de-a
cinccea initieri permite energiilor planetei sa fie accesbile pentru adepti sau in serviciul lumii.
Prima chakra este cea stimulata in aceasta initiere. Adeptul realizeaza pe deplin afirmatia „EU SI TATAL UNA SUNTEM”. Corpul adeptului este unul de lumina. In esenta barbatul sau femeia au atins o stare de perfectiune.
Rezumat
Cele mai multe informatii din acest capitol au fost culese din cartea lui Alice Bailey „Initierea, Umana si Solara” („Initiation, Human and Solar”), Razele si Initierile”
(„The Rays and Initiation”), „Gandeste-te la asta”(„Ponder on this”), si din incercarile lui Djwhal Khul. Pentru cei care isi doresc sa studieze mai mult despre acest domeniu,
aceste carti sunt recomandate.
Manualul Ascensiunii – Dr. Joshua David Stone