Introducere în Arborele Sefirotic

„Și aceasta este viața veșnică: Să te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat”, spunea Iisus.

Cel care aspiră să Îl cunoască pe Creatorul cerului și al pământului, să Îi simtă prezența, să pătrundă în infinitul și veșnicia sa, are nevoie să aprofundeze un sistem de explicare a lumii. Sistemul ce mi s-a părut cel mai precis, eu l-am găsit în tradiția cabalistică: Arborele Sefirotic, Pomul Vieții. Cunoașterea sa oferă viziunea cea mai profundă, structurată și sintetică a studiilor de făcut, a lucrării de înfăptuit.

Cabaliștii împart universul în zece regiuni sau sefiroți corespunzând primelor zece numere (cuvântul „sefirot”, la plural „sefiroți” înseamnă numărătoare). Fiecare sefirot este identificat prin cinci nume: numele Domnului, numele sefirotului însuși, numele șefului ordinului îngeresc, cel al ordinului îngeresc și, în sfârșit, cel al unei planete. Așadar, Dumnezeu conduce aceste zece regiuni, dar sub un nume diferit în fiecare regiune. Iată de ce Cabala dă zece nume lui Dumnezeu. Aceste nume corespund unor particularități diferite. Dumnezeul este unul, dar El se manifestă diferit, în funcție de refiuni.

Pomul Vieții se prezintă ca o schemă foarte simplă, dar conținutul său este inepuizabil. El constituie pentru mine cheia ce permite descifrarea misterelor creației. El nu este destinat să ne învețe astronomia, nici cosmologia, de altfel, nimeni nu poate spune cu exactitate ce este universul, nici cum a fost el creat. Acest Pom reprezintă un sistem de explicare a lumii ce este de natură mistică. Prin meditație și contemplare, printr-o viață de sfințenie, spiritele excepționale care l-au conceput au reușit să perceapă o realitate cosmică, iar învățământul lor transmis prin tradiție și mereu reluat, mereu meditat de-a lungul veacurilor, a ajuns sub forma sa esențială până în zilele noastre.

Un Maestru Spiritual este conștient de responsabilitățile sale, făcându-i pe oameni să pătrundă în acest sanctuar al Divinității, și trebuie să abordați cu multă umilință, respect, venerație, aceste cunoștințe. Revenind deseori asupra acestui tablou, veți aprinde niște lumini în voi. Cu siguranță, nu veți reuși niciodată să îi explorați toate bogățiile, dar această reprezentare a unei lumi ideale, de la Malkut (al zecelea sefirot) la Kether (primul sefirot), vă va îndemna mereu către înalt.

– Omraam Mikhael Aivanhovomraam-m-aivanhov-in-pragul-cetatii-sfinte-64-638.jpg

 

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error: Acest site nu permite această acțiune.